בלוג שיווק שותפים

המלצה: אם אתם מתחילים בתחום כדאי לכם לקרוא קודם את המדריך שלנו - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)

10 טיפים ליצירת משפך לשיווק שותפים


שיווק שותפים יכול להיות דרך מצוינת להרוויח כסף באינטרנט. עם זאת, על מנת להצליח להמיר לקוחות פוטנציאלים למכירה צריכים ליצור משפך שיווקי נכון. אני מצרף כמה טיפים ליצירת משפך מוצלח לשיווק שותפים:
 
1. השלב הראשון במשפך הוא בחירת מוצר ותוכנית שותפים משתלמים לשיווק. לא כל מוצר שווה לשווקו ותנסו לאסוף את מירב הנתונים לפני ההחלטה על המוצר. חלק מהפרמטרים שתבחנו: גובה העמלה, נתוני החזר השקעה עבור הקלקה (EPC), תחרות, האם אתם מתחברים למוצר ויש לכם ידע לגבי הנישה שלו וכו'.
 
2. אחד המרכיבים העיקריים במשפך הוא דף הנחיתה. אתם צריכים לבנות דף שמניע לפעולה ומשפר סמכותיות ואמון שנחוצים למכירה. תנסו לבנות עמוד ללא עומס רב מדי של אפקטים גרפיים, לפעמים דווקא עמוד פשוט ממיר יותר.
 
3. אחת השיטות הטובות לדרבן לקוחות פוטנציאלים לביצוע פעולה רצויה היא להציע משהו בתמורה. חשוב שתתנו משהו בעל ערך לדוגמא ספר אלקטרוני חינמי, קורס וידאו חינמי קצר, מדריך קצר וכו'. למרות זאת, חשוב שלא יעלה לכם זמן או כסף רב לייצר את התמורה החינמית. 
 
4. במקרים רבים משתמשים בדף הנחיתה כשלב ראשון במשפך שבו אנחנו מקבלים את פרטי האימיילים של הלקוחות הפוטנציאלים לצורך דיוור עתידי. תקפידו לדייק במה שאנשים ייקבלו ברגע שיירשמו לרשימה שלכם. חשוב שהדיוור לא יהיה עמוס מדי ומציק.
 
5. מלבד דף נחיתה אפשר להשתמש בערוץ יוטיוב, עמוד פייסבוק, עמוד טיקטוק וכו' שבהם ירשמו מנויים שתוכלו "לדחוף" להם תכנים. מדובר בהשקעה לטווח ארוך אבל זה דורש התמדה והשקעה רבה כדי לייצר ערוצים רווחים וצריך להיות מוכנים לכך.
 
6. השלב הבא לאחר בניית דף הנחיתה הוא בחירת מקורות התנועה. האם תנועה חינמית או בתשלום. לשני מקורות התנועה יש יתרונות וחסרונות וכאשר מדובר בתנועה ממומנת תקפידו לא לקפוץ מעל הפופיק ולהתחיל בקטן כדי להקטין סיכונים.
 
7. חשוב לעקוב אחר הסטטיסטיקה ולבצע שיפורים ושינויים בהתאם לנתונים שמקבלים. אתם תתפלאו כמה נתונים אתם תקבלו שלא חשבתם עליהם. לפעמים אתם בטוחים שהדף מצויין אבל שימוש במפות חמות יציף את זה שאנשים בכלל לא קוראים את התוכן (גם זמן שהייה בדף יכול לעזור להעיד על הנושא).
 
8. תוודאו שמשפך השיווק שלכם נמצא בהלימה למצב המכירה של הלקוחות הפוטנציאלים. לדוגמא: לקוח שמחפש מדריך חינמי הוא עדיין בדרך כלל לקוח קר לרכישה בכסף אבל לקוח שמחפש קופונים נמצא בדרך כלל בשלב מתקדם שבו הוא מוכן להוציא כסף אבל מחפש להוזיל עלויות.
 
9. תוסיפו אלמנטים של הנעה לפעולה, גם בטקסט שבו אתם משתמשים וגם באלמנטים גרפיים כמו כפתורים וחצים. תשימו לב לצבעוניות – יש צבעים שמושכים פעולה ללחיצה על כפתורים.

10. תתאימו את משפך השיווק למוצר, לנישה וללקוחות הפוטנציאלים. לא כל משפך מתאים לכל מוצר ולכן חשוב לבצע התאמה.
 
ישנם מגוון כלים שונים שניתן להשתמש בהם ליצירת משפכים לשיווק שותפים. כמה מהכלים הפופולריים ביותר כיום הם BuilderAll  ו- Systeme.io . הכלים הללו מאפשרים לכם ליצור דפי נחיתה, דפי מכירה וסוגים אחרים של דפים שניתן להשתמש בהם כדי ללכוד לידים ולהמיר אותם למכירות. בילדראול מאפשר לבנות את דפי הנחיתה, את המשפכים ואת הדיוור ללקוחות הפוטנציאלים תחת מעטפת אחת.
 
כל הטיפים הללו הם מרכיבים חשובים ליצירת משפך שיווקי טוב לשיווק שותפים. למרות זאת, חשוב להבין שלא כל משפך שיווקי עובד בסופו של דבר ולכן בקמפיינים שיווקים בשיווק שותפים ובמיוחד כאלה שדורשים השקעה כספית בתנועה ממומנת, צריכים להיות נכונים להפסיק את המשפך במידה והוא לא מצליח. קיימת נטייה בקרב משווקי שותפים "ללכת ראש בקיר" עם משפכי שיווק מכיוון שהם השקיעו מאמצים בבנייתם ואולי אף הושקע בהם כסף עבור תנועה. למרות זאת, צריכים להציב נקודות בחינה שבהם תחליטו האם לסגור קמפיין, להמשיך בו ואולי אף לעשות לו סקיילינג. בצורה כזאת לא תסגרו משפכים לפני שנתתם להם סיכוי להצליח ולא תמשיכו במשפכים שלא מצליחים ואולי אף הפסדיים.