קורס שיווק שותפים - צעד אחר צעד

קורסים לשיווק שותפים


אם הגעתם לכאן, אז אני מאמין שאתם מחפשים קורס שיווק שותפים מומלץ, שילמד אתכם צעד אחר צעד איך מתחילים בתחום או איך סוף כל סוף מצליחים בשיווק שותפים. אז מי שלא מכיר אותי קוראים לי רתם אהרונוב ואני עוסק בתחום האינטרנט החל משנת 2000 ופחות או יותר באותו זמן נחשפתי לתחום האפיליאט. לפני 20 שנה תחום האפיליאט היה הרבה פחות מפותח ונפוץ מהיום וכמובן שלא היה הרבה מידע. גוגל הייתה בחיתוליה ויוטיוב הוקמה רק 5 שנים אחר כך.
רשת השותפים הראשונה שהתחלתי לשווק בה הייתה Commission Junction ומה שניסיתי לעשות, ללא שום ניסיון וידע, היה לשים קישורים להצעות באנגלית בחו"ל באתרים בעברית. כיום אני מבין שלשים קישורי אפיליאט לחנות פרחים בדטרויט באתר בישראל זה לא הדבר הכי חכם. והתוצאות היו בהתאם :-)

מכיוון שהבנתי שיש פוטנציאל ואני פשוט לא עושה את הדברים נכון, התחלתי לקרוא וללמוד מכל מקורות המידע שמצאתי. מה זה שיווק, מה ההבדל בין שיווק ומכירות, מה זה קהלי יעד, מה זה בשלות של משתמשים, מיינדסט, מקורות תנועה חינמיים ובתשלום ועוד ועוד. במקביל, מנוע החיפוש של גוגל צץ ועקף את אלטה ויסטה והתחלתי לעסוק החל משנת 2004 גם ב-SEO וכמובן המשכתי והתמקצעתי בשיווק שותפים.

התחום בישראל קיבל את הדחיפה הגדולה שלו בשנת 2009 כאשר בחור צעיר בשם יגאל פינס, השתחרר מהצבא והחל לעסוק בתחום תוך כדי שהוא מפרט את צעדיו בבלוג פופולרי שהקים "המליונר בפיג'מה".
מאז, אלפי אנשים בישראל מנסים להגשים את החלום ולהרוויח כסף מהאינטרנט וכל שנה מתווספים לתחום אלפי אנשים ועוזבים את התחום אלפי אנשים... לאחר שלא הצליחו. זאת האמת לאמיתה ושלא ינסו לעבוד עליכם.

בואו ננסה לנתח ביחד למה זה קורה. נתחיל בנקודה הראשונה, תחום שיווק שותפים לא מתאים לכל אחד. כדי להיות אפיליאט מצליח צריך תכונות אופי וכישורים מסויימים שאין לכולם וזה בסדר. לא כולם יכולים להיות רופאים למרות שכולם מאד רוצים. נקודה נוספת היא התכונות הנחוצות של חריצות, עקשנות, התמדה וחוסר פחד מכשלון. הרבה מהאנשים שרוצים להיכנס לתחום מסתכלים על התוצאה הסופית במקום להסתכל על הדרך.
הם רוצים כסף קל. רבים לא היו נכנסים לתחום אם הם היו מבינים שעלול לקחת להם 3 שנים ויותר של עבודה קשה עד שימצאו משהו שיצליח. לנקודה הזאת מכוונים כל הקורסים והמדריכים שצצים באינטרנט כמו פטריות.
ואכן, אחת הנישות הכי פופולריות אם לא הכי פופולרית היא "עשיית כסף". בחו"ל זה הרבה יותר נפוץ מבישראל (יש לי מספר תאוריות לגבי זה וזה שהמדינה שלנו היא קטנה זו רק נקודה אחת מהסיבות. אחת מהנקודות הנוספות למחשבה... הישראלים הרבה יותר חשדנים ולא מוכנים לזרוק כסף כמו אהבלים, בניגוד להרבה אמריקאים לצורך הדוגמא).

שלא תבינו אותי לא נכון, אפשר להיות אפיליאט מוצלח וכמה מהאפיליאטים הטובים בעולם הם ישראלים (הרוב הגדול אנונימיים). יש לישראלים הרבה מאד תכונות טובות כדי להיות אפיליאטים מצליחים והם מצטיינים ביצירתיות ובזריזות מחשבתית. ואולי דווקא אתם אלו שמתאימים לתחום כמו כפפה...

רבים מכם שמעתם על תחום "שיווק שותפים" ועשיית כסף דרך האינטרנט מחברים. בטח, יש לכם איזה חבר שנתקל או עוסק בזה ועוזר להפיץ את הבשורה. חלק מכם כבר התחיל ללמוד על התחום מיוטיוב ואולי אפילו חלקכם כבר עוסקים בשיווק אפיליאטס וכבר מצליחים ברמה מסויימת. אבל כל אחד מכם, לא משנה באיזה שלב של ידע וניסיון הוא נמצא רוצה לעלות רמה אחת לפחות ולשדרג את מה שהוא יודע או כבר עושה. למרות שממש חיפשתי, לא מצאתי שוב מקור מידע חינמי או בתשלום שבאמת ישלים לכם את כל הפאזל. כל מקור מידע מוסיף עוד כמה חתיכות לפאזל, יש כאלה שהרבה חתיכות ויש כאלה שמעט. זה משהו שחשוב שתבינו מבחינת תאום ציפיות ואתם תהיו חייבים להשלים כמה חתיכות בפאזל בעצמכם. זאת בדיוק הנקודה של הצלחה או אי הצלחה. אם תצליחו להשלים את החתיכות בפאזל אז תצליחו בתחום שיווק שותפים.

פונים אלי הרבה פעמים ושואלים, ראיתי את הקורס של X, קראתי את המדריך של X, אבל מה עכשיו? מה עושים? מה הכיוון? מה עובד? אין לי תשובה טובה. את זה אתם צריכים למצוא. אף אחד לא יספר לכם הכל.

הכנתי לכם סרטון מקיף שמסביר איך בוחרים קורס לשיווק שותפים (23:05) - לחצו למטה פעמיים להפעלת הסרטון:



אז מכיוון שלא נכנסתם לכאן כדי שאחפור לכם על תחום שיווק השותפים בישראל, אני אעבור עכשיו למוד קצת יותר פרקטי. יש בארץ מספר קורסים בתחום שיווק שותפים. חלק חינמיים עם כמות אינפורמציה מסויימת, חלק בתשלום עם כמות אינפורמציה גם מסויימת. בחו"ל יש היצע יותר גדול מן הסתם, אבל גם הם לדעתי יביאו אתכם רק לנקודה מסויימת. מה שאני הייתי עושה עכשיו במקומכם זה מתחיל בקורס המקיף ביותר בארץ שמצאתי לשיווק שותפים, שמכיל מעל 15 מודלים מחולקים לעשרות שעות הדרכה בעברית (הקורס דורש השקעה חודשית כספית כתנאי לצפיה, תרשמו רק אם אתם באמת רוצים להצליח, רציניים ונכונים להשקיע). אבל לא הייתי רק נרשם וצופה בכמה שעות מהקורס במהירות גבוהה ומסמן לעצמי וי על עוד קורס, הייתי באמת צופה בכל שיעור 3 פעמים ומיישם אחת לאחת מה שרואים שם מבחינה אקטיבית. אומרים לרכוש דומיין, הייתי רוכש דומיין, אומרים להרשם למערכת דיוור, הייתי נרשם למערכת דיוור וכו'. זאת הדרך שאנשים שבאמת רוצים להצליח בכל תחום פועלים. לא רק מדברים ומפנטזים, אלא באמת עושים.

אני לא בא לזלזל חס וחלילה, אלא מנסה לדרבן אתכם להיות אקטיביים, לזוז מהנקודה של לחלום, לנקודה של "ללכלך" את הידיים ולהתחיל להיות חרוצים ולחשוב כמקצוענים. לאחר שתסיימו את כל המודולים של הקורס ותיישמו את מה שרשום שם, אני בטוח שכבר תהיו בנקודה אחרת לגמרי ממה שאתם נמצאים עכשיו. ואם אתם כבר עכשיו נמצאים בנקודה יותר מתקדמת וכבר בעלי ניסיון מסויים בתחום, קצת רענון לא מזיק אף פעם, תמיד אפשר לראות משהו שיכול לתת לכם רעיון נוסף. יצירתיות כבר אמרנו...

* קורס בעברית לשיווק שותפים


* חשוב לציין: הקורס דורש השקעה חודשית כספית כתנאי לצפיה. אחד היתרונות בקורס הזה, שמלבד הידע והניסיון הרב שתרכשו בקורס, מנסים לענות בקורס על השאלות שציינו - מה עכשיו? מה הלאה? מה הכיוון?

אני יכול להגיד לכם מניסיון, שכדי שאוכל לדעת האם להמליץ או לא, גם אני עשיתי את הקורס הזה. כצפוי, לאחר 20 שנה בתחום שיווק שותפים ואפיליאט, אני הכרתי את רוב מה שנלמד בקורס, אבל רענון לא מזיק. מה שכן, עכשיו אני יכול לראות את היתרונות והחסרונות של מה שמלמדים שם.
לדעתי הקורס מתחיל מהבסיס ומנסה לעשות יישור קו מבחינת הרמה של האנשים השונים במונחים שקיימים בתחום ובאמת מתקדם בצורה של צעד אחר צעד. כמו-כן, הקורס מניע לפעולה. לצפות בו ולא ליישם שום דבר, ממה שנאמר שם, זה פשוט בזבוז זמן.
מה שכן הייתי משלים ומעמיק זה איך לבחור נישות ומוצרים לשווק. מכיוון שקליקבנק שינו את מדיניות ההצטרפות שלהם, אז תצטרכו להשלים חלק מהפאזל לבד. אבל כמו שציינתי לפני-כן, אתם לא תקבלו פאזל שלם וזה לא נורא, אפשר להשלים חתיכות פאזל גם בעצמכם ממקורות מידע נוספים.

מלבד הקורס הזה, שדורש השקעה חודשית כספית, אם מה שאתם מחפשים זה קורס לשיווק שותפים חינם או מידע חינמי יש קורס שיווק שותפים חינם באנגלית שאפשר להרשם אליו. גם שם לא תקבלו את כל התמונה, אבל יש שם עשרות סרטוני וידאו של שיעורים וכלים שיכולים לעזור לכם להתמקצע בתחום של שיווק שותפים. כמו כל מקור מידע, לא כל מה שנאמר בקורס הוא מומלץ לטעמי, ובמיוחד בתחום של SEO לא הייתי מיישם את מה שנאמר שם ומחפש לזה מקור מידע אחר.

לסיכום החלק הזה, אני מקווה שעזרתי לכם למצוא מקורות מידע בתשלום או חינמיים, שיעזרו לכם להתחיל ולהצליח בתחום של שיווק שותפים. רבים שואלים אותי למה אני לא פותח קורס או מלמד - אני פשוט לא בנוי או פנוי לזה. למרות זאת, אני מנסה להעביר מידע דרך הדיוור של המדריך שבאתר ומאחל לכם המון בהצלחה ותקחו כל מה שאתם רואים ושומעים בערבון מוגבל. אתם חייבים להשלים חלק מהפאזל לבד...

הערת אגב חשובה ומספר טיפים: קורס שיווק שותפים ייסודי, ככל שיהיה, הוא לא מפתח קסם להצלחה מובטחת ומי שמתאר לכם את זה הוא לא אמין. יש להערכתי מאות אם לא אלפי קורסים לשיווק שותפים שנפתחים כמו פטריות וחשוב להגיע במיינדסט נכון כדי להבין ולהצליח בתחום. אין בעל קורס אחד שיודע הכל והרבה פעמים צריך לחבר מספר קורסים או סרטוני יוטיוב ומידע בתחום של שיווק שותפים כדי למצוא את הדרך שמתאימה לכם.

יש כאלה שמתחברים לשיווק ממומן- לדוגמא פרסום בפייסבוק, בגוגל וכו' ויש כאלה שמתחברים יותר לשיווק אורגני עם תנועה טבעית. זה מאד קשור לאופי שלכם. על מנת לשווק בפרסום ממומן צריכים להיות בעלי יכולת להכיל הפסדים כספיים על מנת למצוא קמפיינים מוצלחים שלעיתים לעולם לא יגיעו ועל מנת לשווק בשיווק אורגני צריכים להיות בעלי יכולת סבלנות, אמונה וחשיבה לטווח ארוך וגם שם לעיתים תשקיעו הרבה מאמצים ולא תצליחו. ישנם קורסים שמתמקדים בפייסבוק, יש כאלה בשיווק שותפים בטיקטוק, יש דרך גוגל ושיווק שותפים דרך SEO ויש כאלה דרך סולו אדס. אין קורס שמכיל את הכל ואם יש כזה שמתיימר להיות, שימו לב שהוא לא שטחי מדי.

תכונות אופי נוספות קשורות לאופי של הבן אדם והיכולת לעמוד מול מצלמה או פרסום אישי. ישנם כאלה שזה בא להם טבעי ומתחברים בלי בעיה אם יש צורך לפרסם סרטוני יוטיוב שבו הם עומדים בפרונט או טיקטוק ואינסטרגם וישנם כאלה ביישנים או "שושואיסטים" יותר. זה כאמור קשור בתכונות של כל אחד ואחד מאיתנו. לכן, כאשר אתם בוחרים קורס לשיווק שותפים חשוב שתבינו מי אתם ומה אתם יכולים לתת (אם זה שעות ושנים של עבודה, אם זה כסף, אם זה יציאה מהאלמוניות ועוד). ככל שתהיו יותר אמיתיים עם עצמכם, כך סיכויי ההצלחה שלכם מכל קורס לשיווק שותפים שתבחרו יהיו גבוהים יותר. אל תעבירו את האחריות לבעל הקורס וזה נכון שיש לו אחריות גדולה להעביר תכנים מקצועיים, עדכניים ולעמוד בהבטחות שהוא הציג. תשאירו את מירב האחריות להצלחה בשיווק שותפים שלכם אצלכם.

איך בוחרים קורס לשיווק שותפים?

במהלך 20 השנה שבהן אני אפילייאט, עברתי אינספור קורסים לשיווק שותפים וצפיתי להערכתי במאות אם לא אלפי שעות של סרטוני יוטיוב והדרכות. אני אנסה לקחת את הניסיון שלי ולעזור לכם להחליט איזה קורס לשיווק שותפים הכי מומלץ ומתאים לכם. אני כאמור מנסה להציג את הנושא של בחירת קורס בצורה מקיפה ולדון בפרמטרים רבים שחשוב שתדעו לפני שתבחרו את הקורס שאיתו אתם תלכו. כמובן, יש כאלו שפשוט יבחרו להירשם ולהתרשם באופן עצמאי, אבל במידה ואתם מעוניינים להכיר קצת יותר לעומק את התחום של קורסים לשיווק שותפים, את הנושאים שכדאי לבחון ולבדוק ומה לצפות מבחינת תאום ציפיות אז זה יכול להועיל לכם מאד וכדאי להשקיע ולקרוא עד הסוף.

לפני שניכנס לעניין הקורסים, אני רוצה להסביר בקצרה מה זה שיווק שותפים. על מנת לפשט, שיווק שותפים הוא צורת שיווק שבה אתם כמשווקים משווקים מוצרים ומקבלים עמלה מהמכירה במידה ובסופו של התהליך מתבצעת רכישה. מלבד תגמול על מכירה ישנם עוד סוגים שונים וזה תלוי בהצעה, כגון תגמול על לידים (במידה וגולש נכנס דרך קישור שלכם, נרשם ומשאיר פרטים), תגמול על פעולה ותגמול על הקלקה.

כדי להשתתף בשיווק שותפים, אתם נרשמים בדרך כלל לרשת שותפים, שזה בעצם חברה שמתווכת בין משווקי שותפים כמוכם לבין הצעות שונות של בעלי מוצרים, שמעוניינים שמשווקים ישווקו אותם. הרשת מציגה מספר רב של מוצרים שאתם יכולים לשווק, אתם בוחרים איזה הצעה אתם רוצים לשווק, מגישים דרך אתר רשת השותפים בקשה להתקבל לשיווק לאותה ההצעה (הרבה פעמים אתם צריכים להיות מאושרים על ידי בעלי המוצרים ולא מקבלים כל אחד) ובמידה והתקבלתם נוצר בשבילכם לינק, שמכיל מזהה ייחודי שלכם כגון affiliate_id=1234. מי שילחץ על הקישור, יגיע לדף המוצר ויבצע רכישה, המזהה הייחודי שלכם, שנמצא בקישור, יאפשר לבעל המוצר לדעת לאיזה משווק הוא צריך לשלם עמלה. כל הנושאים הללו הם אוטומטיים והכל מנוהל דרך רשת השותפים ובעל המוצר ולכן אתם צריכים להתרכז בעיקר בלהביא תנועה דרך הקישור לאותו דף המוצר וההצעה המשווקת. מי שמשלם לכם בסופו של דבר היא רשת השותפים ואתם לרוב בתקשורת מולה בלבד. ישנן הצעות אפייליאט שמנוהלות ישירות על ידי בעלי המוצרים ללא התערבות רשת שותפים, אבל כמתחילים לדעתי עדיף להתמקד ולהתחיל בהצעות הללו.

כדי להיות משווק שותפים, אפיליאט, צריכים לצבור ידע. תחום השיווק באינטרנט בכלל ותחום שיווק השותפים בפרט הם עצומים. יש כל כך הרבה מידע שאפשר ללמוד כגון: מיינדסט של קונה ותהליך רכישה דרך משפכים, קופירייטינג והעברת מסרים שיווקיים דרך טקסטים, מרכיבים עיצוביים בדפי נחיתה כגון צבעוניות, מיקום כפתורים, תמונות ועוד, פלטפורמות להבאת תנועה (פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, גוגל, בינג, פרסום ביוטיוב, פיינטרסט), שיווק דרך סרטונים, סולו אדס, רכישת מדיה ועוד אינספור מרכיבי ידע. אבל כדי להיות משווק שותפים לא חייבים לדעת את כולם ולפעמים מי שעסוק כל היום בהתפזרות ברכישת ידע מכל מני כיוונים, חוטא לעיקר וזה להתחיל לפעול. זה לא חוכמה רק ללמוד, החוכמה היא לדעת ליישם, להיכשל, ללמוד מכישלונות, לשפר, לייעל, ללמוד מסטטיסטיקה, למטב ולמכור.

הנושא הזה של לימוד ממקורות מידע וידע רב, שמתנגש מול הצורך להיות אקטיביים, גורם לעיתים לשטחיות ולבעיה. לכן, כחלק מתיאום הציפיות לפני הצטרפות או רכישת קורס, חשוב שתבינו היטב מה מציעים לכם בקורס, איזה ידע דרוש לכם ומה הצעדים האקטיביים שאתם צריכים לבצע. לדוגמא, אם אתם לוקחים קורס שמתמקד בפרסום בפייסבוק, תהיו אמיתיים עם עצמכם ותפנימו שאתם צריכים לנהל קמפיינים פרסומיים, להשקיע ולהפסיד כספים, עד שבשאיפה תמצאו משהו שעובד ויחזיר לפחות את עלות ההשקעה על הפרסום כדי שתהיו מאוזנים.

כאמור, יש ברחבי האינטרנט הרבה מאד קורסים אבל מצד שני יש גם הרבה מידע חינמי ביוטיוב, אז מה ההבדל בין קורס לשיווק שותפים לבין סרטונים בערוץ? ובכן, אין ספק שביוטיוב יש הרבה מידע חינמי, העניין הוא שכדי להשלים את כל התמונה, בדרך כלל צריך להשקיע המון שעות כדי למצוא את האינפורמציה ומי שכבר נכנס לערוצי יוטיוב לשיווק שותפים בטח רואה שיש חזרה עצומה על אותם התכנים באותו ערוץ. אין ספק שבעלי הערוצים מספקים תכנים, אבל מצד שני, אם לאותם אנשים יש קורס לשיווק שותפים, אז הם יראו רק את חלק מהאינפורמציה וכאמור, יחזרו עליה שוב ושוב עם כותרות מפוצצות. כמה פעמים נכנסתם לערוץ של משווק שותפים וראיתם כותרות כמו: "איך להרוויח 257$ מעבודה מהבית ללא אתר דרך קליקבנק ללא מאמץ" ושבוע אחר כך, סרטון בעל תכנים דומים עם כותרת "איך דרך קליקבנק הרווחתי מעל $100 ליום, בזמן שהייתי בבריכה בדרך לחוף הים". הבנתם את הרעיון... הם לא מעוניינים לחשוף את כל הסודות, אין להם באמת אינטרס ללמד אתכם שלב אחר שלב איך להיות אפילייאט, על זה הם יגבו כסף בקורס וזה לגיטימי. לא צריך לכעוס על בעל קורס שהוא גובה כסף, הוא השקיע בזה זמן ומשאבים וכמו שאתם עובדים ורוצים שכר אותו דבר גם הוא. הבעיה מתחילה ברגע שאתם משלמים כסף רב על קורס לשיווק, אבל מרגישים שלא קיבלתם תמורה מספיקה, אבל זאת כבר נקודה אחרת.

אני יכול להגיד לכם מניסיון, שבעבר הייתי הולך לכנסים בתחום כדי למצוא אינפורמציה שאני לא מכיר, אבל גם שם, הייתי יכול לשבת במשך יומיים בהרצאות של שעה, אבל אף אחד כמעט לא נכנס ממש לעומק בשעה. האמת שזה די מובן כי איך אפשר לספק אינפורמציה מתקדמת לקהל יעד לא הומוגני שנמצא בדרגות ידע שונות. יש כאלה שמתחילים ואתה צריך להסביר להם מה זה מנהל המודעות של פייסבוק ויש כאלה שכבר הריצו קמפיינים באלפי שקלים ומחפשים טריקים ומידע איך לעשות טרגוט מתקדם בצורה שהם לא מכירים. דרך אגב, אותה בעיה קיימת גם בקורסים, לאחד זה סינית ואת השני זה משעמם, אחד מתלהב מכל פיסת מידע והשני רק מתרגז כל דקת סרטון ומחפש תכלס מה לעשות וערך מוסף שהוא לא מכיר. לכן, חשוב בשלב התיאום ציפיות להבין ולהיות כנים עם עצמכם, תנסו להסתכל בסיליבוס של התכנים ולהבין האם מה שמציע הקורס עומד בציפיות למה שדרוש לכם, כדי שמצד אחד לא תתאכזבו אבל מצד שני לא תקחו קורס מתקדם מדי, שכדי להוציא ממנו תועלת, תזדקקו לעוד קורסי בסיס נוספים.

יש כלל בחיים שאומר, שתמיד תקיפו את עצמכם באנשים חיוביים. תחשבו שלצורך העניין יש בקורס מסוים 1000 תלמידים, מה הסיכוי באחוזים שבקרב אותם אנשים יהיו אנשים מאוכזבים. תמיד יהיו וזה טבעי, כאמור כולנו אנשים שונים, יש כאלה עם יותר סבלנות והכלה, יש כאלה רוצים תכלס כאן ועכשיו ובעל הקורס לא יכול לרצות את כולם. הבעיה היא שבקרב קהילות, בדרך כלל מי שעושה את הרעש זה המאוכזבים. המלצה שלי, תנסו להתנתק מרעשי רקע, תהיו כמה שיותר אמיתיים עם עצמכם. זה לא אומר להיות נאיביים ולהכיל כל קורס ופיסת מידע שטחיים. אם אתם מרגישים שזה לא מתאים תחתכו, אבל מצד שני אל תלכו אחרי העדר בעיניים עצומות, כאמור יכול להיות שהרעש נוצר על ידי מאוכזבים שבולטים ודווקא לכם הקורס תורם.

כל מי שרכש מוצר מצפה לקבל את המוצר הטוב ביותר, אבל בנוסף הוא מצפה לקבל גם שירות ותמיכה. כאשר אתם רוכשים קורס שמלמד שיווק שותפים אתם מצפים שבעל הקורס יהיה זמין בשבילכם לשאלות, אבל אני אגלה לכם סוד, הציפיה של בעל הקורס היא שונה. בעל הקורס מעוניין לשווק את הקורס שלו מכיוון שממנו הוא מתפרנס, אבל מצד שני הוא לא מעוניין "לבזבז" את הזמן שלו בתמיכה. גם אם יש בעלי קורסים שמאמינים בתמיכה ושירות ושהלקוחות יהיו מרוצים, ברגע שהם גדלים והקורס נהיה יותר ויותר מצליח, אין להם את המשאבים לשבת ולענות על שאלות כל הזמן. הם בנוסף לתמיכה צריכים זמן כדי ליצור תכנים חדשים ובמיוחד בתחום הזה הם צריכים להמשיך לשווק בקמפיינים של אפילייאט משלהם אחרת הם יהיו מוגבלים לקורס מבחינת פרנסה ובמידה והם יהיו כל כולם עם התלמידים, אז הם יפסיקו להשתפשף באופן יומיומי והתכנים והתמורה שהם יספקו לתלמידים יתחילו להיות מיושנים. אתם צריכים את בעל הקורס פנוי יחסית, אבל מצד שני גם לא שאנן ומזלזל בתלמידים וגם כאלה קיימים לא מעט, בעלי קורסים שמאבדים עניין אחרי שביצעו כבר את המכירה ברגע שרכשתם.

יש נטייה לבעלי קורסים להשקיע הרבה בהתחלה, אבל ככל שעובר הזמן הם מאבדים עניין. תחפשו בעלי קורסים שידועים בזה שהם עוסקים בזה שנים ומלווים את התלמידים שלהם לאורך תקופה. ברגע שקורס מסויים הוא מוצלח ולבעל הקורס מתחיל להיכנס תזרים של הכנסות, ישנם בעלי קורסים שנכנסים לשלב העצלנות. הם מתלהבים לראות את ההכנסות אבל הניצוץ שדרוש כדי לעבוד וליצור תכנים יורד. גם בעלי הקורסים סובלים מדחיינות ובתחום הזה מכיוון שרובם עובדים מהבית, הם צריכים תמריצים לעבוד וללכלך את הידיים וזה מאד תלוי באופי שלהם.

הרבה פעמים בעל הקורס פותח קבוצה בפייסבוק של תלמידים, וכאשר יש לכם שאלות אז תלמידים וותיקים יותר או בעלי ידע רב יותר יכולים לענות לכם על שאלות. אבל גם שם, תעשו תאום ציפיות עם עצמכם, יש קבוצות שיש בהן מספר חברים חזקים, שאוהבים לעזור ולהשקיע בזה זמן, אבל לרוב, גם לאותם אנשים בקבוצה יש משימות משלהן והם לא מקבלים על זה כסף ועונים בהתנדבות. לכן זה יכול להיות מוגבל, גם בזמן תגובה, גם בעומק של התגובות וגם ברצון שלהם להמשיך ולענות על שאלות לתשובות שלהם ויש למשתמשים נטייה ברגע שהם מקבלים תשובה והם שמחים שמישהו מגיב לשאול עוד שאלה וכן הלאה. קבוצות מקצועיות סביב קורס לשיווק שותפים הן ערך מוסף אבל הן יכולות לתת ערך מוגבל וצריך להבין את זה.

עכשיו אני רוצה לדון בנושא המחיר ועלות הקורס. אין ספק שכולנו היינו רוצים לעשות קורס שיווק שותפים בחינם, אבל צריכים להיות ריאלים, מכיוון שיצירת קורס דורשת השקעה אז מישהו צריך לשלם עליה. לא מדובר פה בפרויקט קוד פתוח, שמפתחים מכל העולם תורמים מזמנם ומהידע שלהם לקהילה, מדובר בתחום עסקי. אבל מצד שני זה לא אומר שאתם צריכים לשלם אלפי שקלים על קורס לשיווק שותפים במיוחד אם אתם מתחילים. אני מאמין שעדיף להתחיל בקטן ומשם להגביר מכיוון שכך מקטינים סיכונים ואחוז ההצלחות בדרך כלל הוא לא גבוה (למרות שזה לא אומר שדווקא אתם לא תהיו מאלה שיצליחו ואפילו יצליחו מצוין בתחום), זה המון תלוי בכם בהשקעה, ביכולות, בהתמדה ובתכונות האופי שלכם... וכמובן גם בקורס טוב או מקורות מידע ראויים.

ישנם מודלים שונים לתמחור קורסים. יש כמובן קורסים חינמיים לשיווק שותפים, שכבר דנו בהם, ישנם קורסים שההצטרפות היא חינם ולפעמים נפתח איזור תכנים מצומצם, אבל כדי לפתוח את איזור התכנים המלא יש צורך לשלם. ישנם קורסים שהעלות הראשונית היא נמוכה, לדוגמא דולר אחד, אבל אחרי תקופת trial של שבוע או שבועיים תצטרכו לשלם מחיר גבוה הרבה יותר (לדוגמא 97$ כל חודש). ישנם קורסים שאתם משלמים מחיר חד פעמי ויש כאלה בתשלום חודשי. כמו-כן, קיימים הרבה פעמים upsells ושדרוגים, לדוגמא בזמן רכישת הקורס מנסים למכור לכם מוצרים, קורסים או שרותים נוספים. אני לא יודע מה היכולות הכספיות שלכם אבל כלל האצבע שאני בדרך כלל ממליץ עליו לתלמידים ממש חדשים, בתחום שיווק שותפים, ושאני חושב שיכול להיות מודל מתאים ביותר לתלמידים כאלו, זה למצוא קורס שהתשלום החודשי שלו יהיה בסביבות 100 ₪. באנגלית ניתן למצוא קורסים בתשלום חד פעמי של כ-97$ אבל בדרך כלל אלה יהיו קורסים סביב איזור מידע מצומצם, לדוגמא איך מפרסמים באינסטרגרם.

הסיבה שאני אוהב את המודל של התשלום החודשי הנמוך יחסית היא שגם אתם מקטינים את הסיכונים אבל בנוסף אתם שומרים לכם תקציב להוצאות נוספות, שדרושות בדרך כלל על מנת לשווק הצעות בתחום של שיווק שותפים. אתם תצטרכו בדרך כלל תקציב לרכישת דומיינים, אולי חבילת אחסון, אולי שרותים נוספים כמו מערכות דיוור וכו'. וכמובן, מכיוון שבדרך כלל הקורסים מלמדים שיווק דרך פרסום ממומן אז אתם צריכים תקציב פרסום לקמפיינים, שיכול להתחיל בדרך כלל מכמה מאות ש"ח בחודש אבל לרוב ניתן להגיע במהרה גם לעלויות גדולות יותר (ברגע שיהיו מכירות אפשר יהיה להתחיל לקזז כדי להגיע לפחות לאיזון, אבל יכולים לעבור מספר חודשים שבהם רק תשקיעו בלי להחזיר כסף). הטעות של הרבה מאד תלמידים חדשים שרק מתחילים היא שהם לא לוקחים בחשבון את העלויות הללו. יש בעלי קורסים לשיווק שותפים, שמציגים צילום מסך של הצלחות שלהם, לדוגמא כמה הם "הרוויחו" בשיווק בקליקבנק, אבל מה שהם לא מציגים ליד זה כמה הם השקיעו בפרסום ולכן נוצרת האשליה של רווחים מטורפים, שלפעמים הם הרבה יותר צנועים. אל תתפתו אחרי המצג של עשיית הכנסה פאסיבית, בדרך כלל מדובר בעבודה ומדובר בהשקעה רבה עד שמצליחים להגיע לסוג של הכנסה פאסיבית מרשימה. לא מדובר בכסף קל, אלא בתחום מקצועי מרתק שדורש הרבה מאד השקעה של משאבים, ידע וזמן.

הרבה פעמים אנשים מתחילים לגשש לגבי התחום של שיווק שותפים כאשר הם נמצאים בסוג של משבר כלכלי או תעסוקתי והם מסתכלים על התחום בתור גלגל הצלה או אוויר לנשימה. אני אישית חושב שמדובר בסיכון ולכן השקעה של סכומי כסף גדולים על קורס לשיווק במצב כזה היא לא נכונה. עדיף מן הסתם להיכנס לתחום כהכנסה נוספת ולהתפתח משם ולא לקשור את העגלה לפני הסוס. יש משהו מאד מפתה בעמודי ההרשמה של הקורסים לשיווק שותפים, הם נוגעים בדיוק בנקודות הכואבות שלנו או ביצירת סקרנות ואתם תלמדו בקורסים איך למצוא ולנגן על אותן נקודות כדי לשכנע לשווק ולמכור. חלק מעמודי ההרשמה לקורסים משתמשים באלמנטים שמטרתם לזרז אתכם כגון מבצעים לזמן מוגבל ומחיר שיעלה בקרוב, בונוסים ועוד מרכיבים נוספים שכאמור נלמדים בקורסים.

>>> קורס לשיווק שותפים מומלץ

אז מה לומדים בקורסים לשיווק שותפים?

כמובן שלא כל הקורסים בנויים אותו הדבר אבל על מנת שתדעו האם הקורס שבחרתם מתאים לכם אני אנסה לפרט על הנושאים השונים שקשורים בעולם שיווק השותפים וניתן ללמוד אותם בקורסים. האמת שזה יכול להיות סיליבוס לקורס לשיווק שותפים, אבל אני משאיר את המשימה הזאת לאחרים...

  • מה זה שיווק שותפים: מכיוון שכל אחד מגיע לתחום של שיווק שותפים מרקע שונה, המטרה של ההסבר על שיווק שותפים היא ליישר קו ולהסביר את המודל המיוחד של שיווק שותפים, במה הוא דומה לשיווק המסורתי ומה מייחד אותו. בדרך כלל ישנו הסבר על מודל התגמולים: מכירות, לידים, פעולות והקלקות והסבר על צורת התמחור והתשלום למוצרים, לדוגמא מוצר בעלות חד פעמית מול שרותים עם תשלום מתמשך חודשי.

  • מיינדסט של אפיליאט: בדרך כלל מי שמגיע לשיווק שותפים מתכוון לעבוד מהבית ולהשיג הכנסה נוספת או עיקרית לעבודה מהבית. לעבודה מהבית יש השלכות רבות ולא כולם מבינים אותם לפני שמתחילים את הקורס. אחד המרכיבים העיקריים בעבודה של שיווק שותפים כהכנסה עיקרית היא הבדידות, אתם שועל בודד ואין את אותם מרכיבי הנעה לפעולה שקיימים בעבודות המסורתיות (בוסים, תגמולים, סדר יום קבוע, ימי חופש מוגבלים, נהלים, הערכות תקופתיות והפחד מפני פיטורים). במצב כזה, הנטייה לדחיינות מאד מפתה ונפוצה.

    מלבד הבדידות, אתם חייבים לדעת לקבל כישלונות ואין מי שלא נכשל בשיווק שותפים. הרעיון הוא לדעת להכיל כשלונות וללמוד מהם, לדעת לשים את הכשלונות כשלב בתהליך הלמידה. כמו-כן, לדעת להמשיך להתקדם ולא להתייאש גם שאין מועד ידוע להצלחה, שלעיתים קרובות אף פעם לא תגיע. רק אחוז קטן מצליח בשיווק שותפים, אבל זה יכול להיות אתם.

  • בחירת נישה ומוצרים לשיווק שותפים: הבסיס לכל השיווק הוא מוצר שצריך לשווקו ואתם צריכים לדעת את ההבדלים בין סוגי המוצרים השונים. לדעת את ההבדל בין מוצרים פיזיים, למוצרים דיגיטליים לשרותים וכו'. לכל אחד מהם צריך לפעול בגישה שונה על מנת לשווקם ולא כל מה שעובד בסוג אחד של מוצרים עובד בשני. בדרך כלל מלמדים בקורסים לשיווק על חשיבות בחירת הנישות. האם אתם צריכים לבחור בנישות שבהן יש לכם הרבה מידע, לדוגמא אם יש לכם תחביב מסוים או לבחור בנישות חמות ופעילות כמו נישת עשיית כסף והכנסה פאסיבית. האם תבחרו בנישות שיש בהן עונתיות, לדוגמא נישת התיירות או נישה סביב ארועים חד פעמיים כגון אולימפידה או חג מסוים.

  • רשתות שותפים: רשת השותפים משמשת כמתווכת בין בעלי המוצרים למשווקים. בתור מתחילים יש קושי להצליח להירשם לרשתות שותפים ולהתקבל לשיווק מוצרים, אבל חשוב לקבל מידע על סוגי רשתות השותפים וההבדלים ביניהם, לדוגמא קליקבנק כרשת שמתמחה במוצרים דיגיטליים לעומת ShareASale שמתמחה בשרותים. ישנן רשתות שותפים שמתמחות בלידים יש כאלה במוצרים פיזיים ועוד. חשוב שקורס לשיווק שותפים יציג לכם את הסוגים של רשתות שותפים וטיפים להתקבל אליהם. מלבד רשתות השותפים ישנם מוצרים או שירותים בעלי תוכניות שותפים עצמאיות שבעליהן מנהלים לבד וגם פה צריך להבין יתרונות, חסרונות וטיפים להתקבלות ולהתנהלות. ישנן רשתות שותפים שמספקות מנהל שותפים שמרכז סביבו כמה אפיליאט ויכול לייעץ באופן אישי למשווקים ולספק להם אינפורמציה לגבי הצלחת מוצרים ודרכי שיווק.

  • תנועה: היכולת ליצור תנועה של לקוחות פוטנציאלים למוצרים המשווקים היא אבן יסוד של שיווק שותפים. ישנם הרבה מאד דרכים להבאת תנועה וחשוב להבין איך מביאים תנועה איכותית, בכמות גבוהה, שעלותה משתלמת בתזמון מדוייק. זאת האמת על רגל אחת, ומפה ישנן הרבה מאד נגזרות בקורסים לשיווק שותפים. רוב הקורסים מלמדים תנועה דרך פייסבוק, שזה שלעצמו תחום עצום שניתן ללמוד עליו מספר קורסים מקיפים אבל חשוב לדעת גם אלטרנטיבות ויש הרבה. לכל אחד ממקורות התנועה יש יתרונות וחסרונות והסוד לדעתי הוא לדעת מצד אחד לשלבם אבל מצד שני לא להתפרס יותר מדי ולהגיע לשטחיות.

  • משפכי שיווק: לאחר שאתם, כמשווקי שותפים, מצליחים להביא תנועה, חשוב לדעת מה לעשות איתה. ברוב המקרים הפנייה ישירה לעמוד המוצר תביא תוצאות פחות טובות מאשר העברה דרך משפך שיווקי שאתם יצרתם. יצירת משפך שיווקי נכון היא אומנות וצריך להתאים אותו גם לסוג התנועה, גם למוצר וגם למוד המחשבתי של הגולשים בתנועה שקיבלתם. לדוגמא, אם אתם מביאים תנועה של לקוחות מזדמנים שראו מודעה ובצורה אימפולסיבית החליטו להקליק עליה, צריך להעביר את הגולשים משפך ארוך יותר שבו אתם תחממו אותם ותצרו אמון לפני שיגיעו לעמוד המוצר.

  • מערכות דיוור: כדי לבצע תהליך מכירה, דרוש לפעמים להאריך את תהליך התקשורת עם הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים. מערכת הדיוור ורצף של אימיילים לאורך תקופה מאפשר למשווק השותפים את היכולת ליצור קשר מתמשך ובנייה ושימור של רשימות תפוצה איכותיות הוא נכס שלפעמים אין שני לו. בקורסים לשיווק שותפים בדרך כלל מספקים מידע על מערכות הדיוור השונות, איך מתפעלים אותם ואיך כותבים אימיילים משכנעים.

  • שימור לקוחות ותמיכה: את הנקודה הזאת החלטתי להוסיף למרות שכמעט לא ראיתי אותה באף קורס לשיווק שותפים. לדעתי צריך להדגיש בקורסים את המשמעות של לקוחות, מה זה בעצם לקוח, איך מטפחים אותו, איך משמרים אותו ואיך גורמים לו להיות מרוצה.
אם קראתם עד לכאן ואתם שואלים אז איזה קורס כדאי לדעתך לבחור, אתם מוזמנים להתרשם ולהרשם ל: קורס שיווק שותפים מומלץ שאני אישית נרשמתי ועברתי עליו ולדעתי הוא הכי מקיף ומשתלם בארץ.

ונקודה אחרונה, ישנם אנשים שמתאהבים בלמידה ומעולם לא מלכלכים את הידיים ומתחילים לקפוץ למים בעשייה. אם המטרה שלכם היא רק ללמוד אז זה בסדר, אבל אם המטרה שלכם בבחירת קורס שותפים היא להרוויח כסף מהבית, צריך להיות מאד ממוקדים. יותר חשוב ללמוד ולהתחיל לעשות ולהתנסות ולטעות מאשר לצבור עוד ועוד מידע. ומצד שני, אל תהיו שטחיים מדי, יש כאלה שמרפרפים על החומר ורצים קדימה ורק רוצים תכלס ולהרוויח כסף ומדלגים על הרבה יסודות וחומר חשוב. תהיו סבלניים ותחשבו כמקצוענים. שיהיה לכולם המון בהצלחה בכל קורס לשיווק שותפים מומלץ שיבחרו, חינם או בתשלום ותהנו מהבחירה, מהדרך, מהכישלונות ומההצלחות. יהיה מרתק...