בלוג שיווק שותפים

המלצה: אם אתם מתחילים בתחום כדאי לכם לקרוא קודם את המדריך שלנו - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)

איזה פרופיל אתם?


הפעם החלטתי לדבר קצת על פרופילים. על מנת להיות משווק שותפים צריכים לדעת לא מעט פרטים טכניים אבל המרכיב האמיתי להצלחה טמון בעצם בכם.
 
אם אתם מעוניינים להיות משווקי שותפים אתם בטח מחפשים מקורות מידע ללמוד כמה שיותר על התחום ולהבין איך להתחיל לשווק. למרות זאת, לצערי אין הרבה מידע טוב בעברית והמידע לרוב נמצא בקורסים בתשלום או בבלוגים באנגלית וערוצי יוטיוב בחו"ל. הסיבה לכך נעוצה בגודל קהל היעד המצומצם בארץ.
 
אתם בטח הבנתם כבר את העיקרון באופן כללי של אפיליאטס, מקבלים עמלה תמורת הצלחה של שיווק של מוצר או שרותים, אבל השאלה העיקרית שבטח עולה במוחכם כל הזמן, אבל איך עושים את זה?
 
אנשים שונים מגיעים לתחום של אפיליאטס, יש כאלה שמגיעים מתחום טכני (בניית אתרים, תכנות, קידום בגוגל וכו'), יש אנשים שמגיעים מתחום השיווק (לאו דווקא האונליין) ויש כאלה שמגיעים מתחומים אחרים שבכלל לא קשורים לא לשיווק ולא לאינטרנט.
לכל אחד מסוגי האנשים יש יתרונות וחסרונות על אחרים. לאנשים טכניים יהיה מאד קל להתמודד עם הנושאים הטכניים של קניית דומיינים, בניית בלוגים וכו', אבל לפעמים יהיה להם דווקא פער בכתיבת תכנים או בחשיבה יצירתית. לאנשים מתחום השיווק ייתכן שיהיה יתרון בהבנת התהליכים ובהבנת הראש של המשתמשים ולאנשים מהתחומים האחרים ייתכן שיהיה יתרון בחשיבה על פתרונות ורעיונות יצירתיים שאף אחד אחר עדיין לא ניסה.
 
כאמור, לכל אחד מהפרופילים הללו יש יכולות להיות אפיליאטס טובים ולכן לדעתי כדאי לכם לעשות חשיבה עם עצמכם ולהבין לאיזה משלושת הפרופילים (יכולים להיות כמובן פרופילים נוספים) הללו אתם שייכים ולעשות טבלה של יתרונות וחסרונות (פערים) שאתם מביאים לתהליך של לימוד איך להיות אפיליאטס.
 
ההבנה של הפרופיל שלכם, תעזור להשלים את הפערים הדרושים לכם או על ידי הקניית ידע או על ידי נכונות לשימוש באוטסורסינג של שרותים שדרושים לכם (לדוגמא כתיבת תכנים). כמו-כן, ההבנה של היתרונות שלכם יכולה לעזור לכם לתת פוש בכיוון שבו אתם טובים ולמצוא את היתרון היחסי שלכם על האחרים. בהצלחה!