בלוג שיווק שותפים

המלצה: אם אתם מתחילים בתחום כדאי לכם לקרוא קודם את המדריך שלנו - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)

איך בוחרים נישה לשיווק שותפים?


בחירת נישה היא אחד המרכיבים הכי חשובים להצלחה בשיווק שותפים. לצורך הדוגמא ניקח אסטרטגית שיווק של בניית בלוג נישתי. 

שתי המטרות העיקריות של בניית הבלוג יהיו צבירת ניסיון מצדכם ובניית נכס אינטרנטי שעשוי להקל על קבלה לרשתות שותפים. לדעתי המטרה של הצלחה לקבלת עמלות אפילאטס משיווק דרך הבלוג היא משנית ורוב הסיכויים שבבלוג הראשון לאו דווקא תצליחו להשיג מטרה זו.
 
השלב הראשון בבניית הבלוג הוא בחירת נישה ונושא לבלוג. קיימים בעולם כמעט אינספור נושאים ונישות שונות. יש נישות בתחום המשכנתאות, יש נישות בתחום הקורסים לאוניברסיטה, ישנן נישות סביב מוצרים ספציפיים ועוד.
 
הנישה הראשונה, שאני בחרתי להציע לכם להתחיל היא בתחום התיירות. תחום התיירות הוא תחום רחב, ישנן הצעות לסוכנויות נסיעות, ישנן הצעות לחברות תעופה, ישנן הצעות לחברות השכרת רכבים ועוד. הסיבה שלדעתי זו נישה טובה להתחיל היא, שלכמעט כל אחד מאיתנו יש ניסיון בתחום (טסתם לחו"ל, טיילתם בארץ, שהיתם בחופשה במלון...). הניסיון האישי שלכם יקל עליכם על כתיבת התכנים לבלוג.
 
לנישה של התיירות ישנן יתרונות נוספים לאפיליאטס המתחיל מלבד כתיבת תכנים:
1. הנישה היא רחבה וישנן הצעות רבות ברשתות שותפים שונות.
2. יש צורך של כמעט כל אחד מאיתנו לצריכת שרותים בתחום התיירות (קהל יעד רחב).
3. הלקוח המיועד נמצא במוד של חשיבה של הוצאת כספים. הוא יודע שהוא הולך לשלם מאות ואלפי שקלים.
4. בדרך כלל ברגע שלקוח מבין שהוא צריך לתכנן חופשה הוא בסוף ירכוש חופשה. למרות שזה מוצר מותרות אם הלקוח מתכנן חופשה הוא יקיים אותה ברגע שימצא חופשה בתקציב שהוא יוכל לעמוד בו.
5. עמלות גבוהות יחסית.
6. יש צורך במוצרים כל השנה.
 
למרות זאת יש לנישה גם חסרונות:
1. תחרות גדולה.
2. לאפילאטס מתחיל יהיה קשה להתקבל בהתחלה לרשתות שותפים שמציעות הצעות בתחום או לקבלה לשיווק הצעות בתחום התיירות לאחר שהתקבל לרשתות השותפים.
3. עונתיות - יש פיקים יותר חזקים לרכישת חופשה (באביב קיץ) ופיקים יותר חלשים (חורף).
 
אז במידה ואתם מתחברים לנישה (או לנישה אחרת) אני ממליץ לכם לסרוק ולחפש אתרים ובלוגים שעוסקים בנישה. תנסו ללמוד מהם כמה שיותר. כדאי לעשות אקסל שבו אתם רושמים לדוגמא: שם הבלוג, כתובת, נושאים שהבלוג מדבר, הצעות פרסומיות שאתם מזהים בבלוג וכו'. ככל שתכירו לעומק את המתחרים או האתרים האחרים בתחום יהיה קל לכם לכתוב ולבנות בלוג יותר טוב.
הטיפ הזה חשוב: תנסו להיות כמה שיותר מסודרים ויסודיים. אל תחפשו קיצורי דרך, ברגע שאתם מעוניינים לשווק בנישה תלמדו אותה ותמפו את המתחרים שבה (בגבול הסביר כמובן, אין צורך להרשם לקורס סוכני נסיעות כדי לבנות בלוג   :-)   ).

>>>  אתם מוזמנים לצפות בסרטון שהכנתי שמסביר יותר לעומק על נישת התיירות בשיווק שותפים
 
כמובן שאם אתם בוחרים נישה אחרת זה גם בסדר, כל אחד בוחר לפי מה שהוא מתחבר ומה שיש לו ניסיון.