בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

קידום אתרים, זה לא מה שהיה פעם


כמי שמקדם אתרים שנים רבות, אני יכול להגיד בלב שקט - קידום אתרים, זה לא מה שהיה פעם. בעבר היינו בארץ צוות מצומצם של מקדמי אתרים,  כאשר התחרות הייתה עדיין קטנה.
חלק גדול מהעבודה שלנו היה בכלל להסביר את הצורך בקידום אורגני ומדוע תקציבי הקידום הם גדולים יחסית. כיום, ענף מקדמי האתרים מוצף במקדמים רבים בעלי איכויות שונות וקשה ללקוחות למצוא את המקדם המתאים יותר.
תופעה זהה קרתה בעבר בתחום בניית האתרים. לפני התפוצצות הבועה, חברות בניית אתרים היו מוכנות לשלם משכורות עתק לכל מי שהיה לו ידע מסויים ב-HTML או בתכנות והשוק היה צמא לאנשים חדשים ונוספים. חברות רצו לבנות אתר, כדי לא להשאר מאחור ולהיחשב לא מתקדמים  ולא תמיד הרמה שהם קיבלו הייתה באמת גבוהה. וכך גם בקידום אתרים, בעבר רק מספר חברות מצומצם קידם את האתרים שלהם בגוגל וכיום כמעט כל חברה מקדמת או מעוניינת לקדם (לפחות מודעת לנושא הקידום) ולצורך הזה נשאבו כאמור מקדמי אתרים באיכויות שונות (הערה קטנה: כיום הלקוחות התקדמו לטרנד הבא של נוכחות ברשתות חברתיות וגם לוואקום של הצורך העולה הזה נשאבו "מומחים לרשתות חברתיות").
אני יכול לדבר ולכתוב על הנושא עוד רבות והאמת שכותרת הפוסט הזה מתאימה גם להשוואה בין צורות הקידום בעבר ובהווה, אבל אני חושב שהנקודה הובנה. שימו לב היטב מיהו מקדם האתרים שאיתו אתם מתקשרים ותנסו לזהות "דגלים אדומים" שמעידים על איכותו.