בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

טיפים לבחירת חברת אחסון אתרים


אחת הנקודות החשובות שעולות בכל תהליך של בניית אתר הוא מקום האחסון והקשר שלו לתחום קידום אתרים . בבואנו לבחור את חבילת האחסון המתאימה עלינו לבחון מספר שאלות: האם לאחסן אצל ספק האינטרנט? האם לאחסן בארץ או בחו"ל? גודל החבילה ועוד. לבחירה של מקום האחסון יכולה להיות השפעה מסויימת על קידום האתר במנועי חיפוש ובראשם גוגל.

מכיוון שחיפוש במילות המפתח "אחסון אתרים" או "hosting" בגוגל מציג מבחר עצום של חברות, חשוב לקבל מספר כלים על מנת להגדיל את הסיכויים, שמאחורי השם עומדת באמת חברה יציבה ורצינית שחבילות האחסון שלה מתאימות לדרישות הלקוח.

נקודות להתייחסות:

  • אחסון אתר בחברות קטנות בארץ
  • אחסון אתר בחברות בינוניות בארץ
  • אחסון אתרים אצל ספק האינטרנט
  • אחסון אתרים בחו"ל

אחסון אתר בחברות קטנות בארץ

הכמות הגדולה ביותר של חברות אחסון שבהן תתקלו נמצאת בקטגוריה זו. בדרך כלל מדובר בחברה שמורכבת מעד 4 עובדים ולעיתים מדובר בעובד אחד שמפעיל שרות אחסון כהכנסה נוספת (צריך מאד להיזהר).

נקודות להתייחסות:

  • ניתן למצוא חבילות במחירים זולים שמתאימות לאתרים קטנים ולבוני אתרים מתחילים.
  • יש לשים לב היכן השרת מאוחסן. ישנן חברות ש"קונות" שטח אחסון בחוות שרתים בחו"ל, ומציעות אותו ללקוחות כאילו מדובר בשרת שלהם. במצב זה חברת האחסון בארץ משמשת כמתווכת, למרות שלכאורה, היא חברה עצמאית. הלקוח בלי ידיעתו תלוי בתמיכה של החברה שבחו"ל כלפי החברה שבארץ. אין ספק שהגמישות של חברת האחסון תהיה מאד מוגבלת כמו-כן, לאחסון של אתרים ישראלים בשרתים שאינם בארץ יכולה להיות השפעה מסויימת על קידום אתרים במנועי חיפוש.
  • חברות קטנות צצות ונעלמות, הלקוח יכול לאבד את כל קבצי האתר במצב כזה, ולהתקל בבעיות נוספות (במיוחד אם הוא גם קנה את הדומיין דרכם).
  • תנסו לחשוב על סיטואציה שאתם מאחסנים בחברה שמורכבת למעשה מאיש אחד ואותו אדם יוצא למילואים או חופשה. במידה ותהיה בעיה באתר והוא ירד מהרשת למספר ימים, יכול להווצר נזק בלתי הפיך מול גוגל ואם התבצע באתר תהליך קידום אתרים, יכולה לרדת לטמיון עבודה של חודשים, מלבד הנזק הישיר מול הגולשים ולקוחותיו.

    לסיכום: לנסות לזהות ולהעריך את רצינות החברה וגודלה ולבחון סיכונים. 
     

אחסון אתר בחברות אחסון בגודל בינוני בארץ

ישנן מספר חברות אחסון בינוניות בארץ שנותנות שירות ברמה גבוהה (לדוגמא: חברת LiveDNS). בדרך כלל עלויות האחסון שלהן נמוכות מספקיות האינטרנט והן מתאימות לרוב הלקוחות. למרות זאת, גודל החברה אינו ערובה בלעדית למתן שירות טוב ובארץ ישנן מספר חברות בינוניות שמציעות שירות לקוחות ותמיכה ברמה נמוכה מאד.

נקודות שיש לקחת בחשבון:

  • בדרך כלל יחס עלות מול תועלת הוא הטוב ביותר באחסון בחברות הבינוניות.
  • לרוב ניתנת גמישות מסויימת למתכנתים ומשתדלים לא להעמיס עליהם הגבלות. האורינטציה שלהן היא יותר תכנותית והן מציעות חבילות שמכילות כלים שעוזרים למתכנתים להפיק אתרים מורכבים ומתקדמים (לפעמים קצת על חשבון אבטחה).
  • כמות התומכים ועובדי שירות הלקוחות היא קטנה יותר (בדרך כלל בסביבות 3) ולכן יתכן מצב של יחס אישי דבר שעוזר מאד בבעיות מתגלגלות (נמשכות לאורך זמן).
  • חשוב לשים לב לנושאי התמחור, ישנן חבילות שלכאורה יותר זולות, אך מציעות מפרט לא מספק או מתאים לדרישות הלקוח.
  • המדד העיקרי הוא מקצועיות התומכים והתמיכה. ישנן חברות שבהן יש תומך "בכיר" שפותר בעיות בצורה מעולה לצד תומכים פחות מקצועיים, שמתכנתים יכולים לזהות בקלות. קשה לדעת את הנתונים הללו מראש, אלא מתחקור של מתכנתים בעלי ניסיון עם אותן חברות. פורומים יכולים לעזור בחיפוש אחר תשובות.

    לסיכום: יחס עלות תועלת הטוב ביותר לרוב הלקוחות. 

אחסון אתרים אצל ספק האינטרנט (ISP)

ספקי האינטרנט כדוגמת בזק בינלאומי, נטויזיון וכו' מציעים חבילות אחסון בשרתיהם. לעיתים, הם מציעים חבילת אחסון חינמית, ללקוחות עסקיים שמשתמשים בשרותי הגלישה שלהם. לכאורה, ספקיות האינטרנט מציגות גב של חברה רצינית ותמיכה 7 ימים בשבוע, אך יש לקחת בחשבון מספר נקודות:

  • החבילות החינמיות קטנות ומוגבלות ולא מתאימות לרוב האתרים, המטרה של החינמיות היא בדרך כלל לתפוס את הלקוח כדי שידרג בעתיד.
  • המחיר של חבילות האחסון בתשלום גבוה בדרך כלל בלי פרופורציה למפרט המוצע.
  • ספקיות האינטרנט נוקטות לעיתים בקו נוקשה מטעמים שונים כגון אבטחה וכו', שמגביל את השימוש בפונקציות ואלמנטים תכנותיים מסויימים.
  • בעבודה מול התמיכה ושרות הלקוחות, אין יחס אישי. לרוב מדברים עם סטודנטים, שבשבילם מדובר בעבודה זמנית או לטווח קצר. ניתן להבחין בבעיה של מקצועיות בתשובות. ובקיצור, לא מדובר באנשי אינטרנט ותמיכה שלהם נסיון של 10 שנים בתחום.
  • כאשר נתקלים בבעיה שמתגלגלת למספר ימים, כל פעם מדברים עם איש תמיכה חדש, מספרים לו את הבעיה מחדש וזמן הפתרון הוא ארוך.
  • לפעמים נתקלים במענה אוטומטי או שירות מזכירות שלוקח את פרטי הלקוח לצורך חזרה מאוחרת של איש התמיכה ואין מענה מיידי (לפעמים מחכים מספר שעות רב וימים).

    לסיכום: בדרך כלל - חבילות אחסון יקרות, עם תמיכה של 7 ימים בשבוע ברמת מקצועיות נמוכה-בינונית.
     

אחסון אתרים בחו"ל

אחסון בחברת אחסון בחו"ל הוא בדרך כלל הכרחי כאשר בונים אתר שפונה לקהל יעד של לקוחות מחו"ל. למרות זאת, ישנם מקרים שכדאי לבחון את האלטרנטיבה, גם כאשר מדובר באחסון אתרים לקהל בארץ.

נקודות להתייחסות:

  • חבילות האחסון שמוצעות בחו"ל בדרך כלל מתאפיינות במחיר זול יותר.
  • מבחינת תמיכה, צריך לשים לב למרכיב של הפרשי הזמנים וימי העבודה השונים (ימי א' והפרשי שעות).
  • לא כל חברות האחסון בחו"ל מציעות מענה אנושי. לפעמים מדובר רק בתמיכה של אימיילים או טפסים באתר.
  • מכיוון שחברות האחסון בחו"ל משרתות בדרך כלל מספר רב של לקוחות, הן מציעות מערכת ניהול עצמאית למרכיבי החבילה (לדוגמא, הרשאות קריאה וכתיבה לתיקיות, הפניות דומיינים וכו'). מדובר ביתרון למשתמש מקצועי ולעיתים חסרון למשתמש מתחיל.
היתרון העיקרי הוא נושא כמות הדומיינים שמכילה חבילת האחסון. ניתן למצוא בחו"ל חבילות אחסון שמאפשרות לנהל בחבילה אחת מספר דומיינים. כלומר הלקוח יכול לחלק את שטח האחסון ולהפנות לאזורים שונים דומיינים שונים. בצורה כזאת, כאשר הלקוח מעוניין לאחסן מספר אתרים הוא חוסך כסף רב. החסרון הוא שבדרך כלל מדובר באותם טווחי IP לכל הדומיינים, דבר שיכול להפריע בקידום בגוגל, כאשר האתרים מפנים אחד לשני.


לסיכום: מומלץ למשתמשים מקצועיים שמעוניינים לאחסן מספר רב של אתרים.

כפי שאתם ודאי רואים, קיימות אפשרויות רבות לאחסון האתר. לנושא האחסון יש משמעויות רבות לגבי התמיכה, מהירות, גמישות וכו'. לא נגענו בכל הנקודות, כגון גודל חבילת האחסון,
שרת שיתופי כן או לא, בסיסי נתונים, אבטחה ועוד, אבל אנחנו מקווים שתקדישו לנושא בחירת האחסון את הזמן והחשיבות הדרושים. בהצלחה...