בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

בונה אתרים פרילנסר עצמאי


חיפוש אחר בונה אתרים פרילנסר אינו משימה קלה. בונה אתרים כיום צריך לשלוט במרכיבים רבים שאינם קשורים רק לנושאים טכניים. בונה אתרים מקצועי שולט בשיווק אינטרנטי ולעיתים אפילו באסטרטגיה שיווקית של החברה, הוא צריך להביא איתו ידע נרחב בנגישות ושימושיות וחייב לדעת לעבוד בשיתוף פעולה עם מעצבי אינטרנט שונים (לא פעולה פשוטה).

מלבד הנושאים הללו, מכיוון שכיום כל האתרים מבוססים מערכת ניהול תוכן, בונה האתר חייב לדעת לעבוד עם מערכות שונות, מוכנות כמו וורדפרס או מערכות שהוא בונה לבד.

כמו בכל דבר בצבא, גם בנושאי בניית אתרים ניתן להציג 3 כללי אצבע שיעזרו לכם למצוא בונה אתרים פרילנסר מקצועי:
1. ניסיון - שימו לב למספר שנות הניסיון של בונה האתר לצד התפקידים שהוא שימש בשנות הניסיון. לדוגמא, אדם שעבד כמתכנת HTML במשך חצי שנה ואחר כך עבר לתפקיד מנהל פרוייקטים בחברה, יכול להציג את עצמו כבעל וותק של 4 שנים בבניית אתרים, אך למעשה הניסיון המקצועי שלו בתכנות אינו חופף לוותק שלו בתחום האינטרנט.
2. שירותיות ותקשורת - ישנם בוני אתרים מצויינים מבחינה טכנית, אך קשה מאד לעבוד איתם בצורה יומיומית והתקשורת שלהם לקויה. זה לא מספיק להיות תותח בבניית אתרים, חשוב גם לדעת איך לתקשר עם אנשים מחוץ לעולם של המחשב האישי.
3. יציבות - לדעתי התכונה החשובה ביותר. בוני אתרים פרילנסרים מתחלפים כמו גרביים (-:, לעיתים הם מאד נכונים לבצע את העבודה ולקבל את התשלום על בניית האתר, אבל ברגע שהאתר עולה לרשת הם מאבדים עניין, קשה להשיג אותם ובמקרים רבים הם מחליפים מקצוע. במצב כזה אתם יכולים למצוא את עצמכם עם פיל לבן, ללא אפשרות עדכון או שדרוג ואפילו ללא אתר (אם חבילת האחסון או הדומיין נרכשו ישירות על ידי בוני האתר והם יפוגו).

3 הנושאים הללו לדעתי הם החשובים ביותר לגבי חיפוש אחר בונה אתרים מקצועי, אבל במידה ואתם מעוניינים להיכנס יותר לעומק, אני אציג מספר טיפים נוספים:
- שימו לב למיקום, למרות שתחום האינטרנט הוא דווקא גלובאלי, לעיתים יש עדיפות לבונה אתרים שנמצא באותו האיזור שלכם, במיוחד בכל הנושא של פגישות במהלך העבודה.
- שימו לב למחיר שמבקש בונה האתר. עלות נמוכה מדי יכולה להעיד על בונה אתרים בתחילת דרכו או לחילופין כזה שלחוץ על עבודות (וזה בדרך כלל צריך להאיר נורה אדומה- למה?). עלות גבוהה מדי יכולה לעיתים להעיד על פלצנות (למרות שלמתכנתים בעלי ניסיון רב וותק של מעל 10 שנים יש סיבה לדרוש מחיר גבוה יותר). כמו-כן, תבדקו האם תמחור האתר הוא לפי פרוייקט או לפי שעות ובמיוחד מה תהיה עלות שעת העבודה לאחר העלאת האתר לרשת. אחד הנושאים הרלבנטים לתמחור הוא תנאי התשלום, האם יש צורך לשלם מקדמה? האם משלמים כמיקשה אחת? וכו'.
- ישנם בוני אתרים שמתמקדים בצד התכנותי אבל מצד שני ישנם מתכנתים שעוזרים באפיון ויוסיפו לפרוייקט מהידע שלהם (לא רק ביצועיסטים).
- נושא העומס והתזמון של בונה האתר הוא קריטי. אם אותו בונה אתרים עובד במקביל על כמה עבודות אז יכול להיווצר מצב שבתחילת התהליך הוא יהיה יותר פרודוקטיבי ובהמשך ככל שהתהליך יתמשך זמן התגובה שלו יהיה יותר איטי, פתאום הוא יענה לאימיילים רק אחרי מספר ימים, לא יהיה זמין לטלפונים (יסנן אתכם) ואף יאשים אתכם בעיכובים שבגללם הוא מעכב את העלאת האתר.
- חשוב מאד לבדוק את תיק העבודות של בונה האתר. בחינה של תיק העבודות לצד בחינת המלצות של לקוחות קודמים יכולה לתת לכם אינדיקציה האם בונה האתר הוא מתכנת טוב או רק איש מכירות טוב.
- תנסו לבדוק האם בונה האתרים חושב מחוץ לקופסא או עובד בשטנץ קבוע. לעיתים רבות בוני האתרים מקובעים על סגנון מסויים של אתרים שהם כבר מכירים ונוח להם לבנות אותם ולא מחפשים פתרונות יצירתיים.
- בהמשך לחשיבה מחוץ לקופסא, תבדקו האם בונה האתר הוא גמיש. לפעמים הוא יציג עובדות מוכחות של "אי אפשר לבנות כך" "לא בונים אתרים כך" וכו' רק כי זה יותר קל לו.
- טכנולוגיה: האם בונה האתר מכיר את הטכנולוגיה העכשווית HTML5, CSS3 וכו' או שהוא נעצר איפושהו בעבר. תחפשו בונה אתרים שלומד כל הזמן ונשאר עדכני.
- תקשורת: האם אתם מרגישים שיש "קליק" עם בונה האתר. ישנם בוני אתרים שהם מתכנתים מעולים אבל הם כל כך שקועים בעולם שלהם שיהיה להם קשה לדבר איתכם בשפה שהיא לא טכנית מקצועית (אתם יכולים להרגיש עצמכם עבודים באוסף המונחים).

דוגמאות לאתרים שבנינו לאחרונה


לסיכום, נושא בחירת בונה האתר העצמאי הוא קריטי להצלחת תהליך בניית האתר, תבחנו טוב את בוני האתר לפני שאתם סוגרים איתם, תבקשו המלצות, תשאלו אותם לגבי הסכם התקשרות לאחר העלאת האתר לרשת ותוודאו שיש להם ניסיון הולם לתחום האתר המבוקש. לדוגמא, בוני אתרים לתחום ה-B2C שאין להם מושג בבניית אתרים לחברות תעשייתיות B2B או להיפך, בוני אתרים תדמיתיים שאין להם מושג בבניית פלטפורמות של חנות אינטרנטית.
אז שיהיה לכם בהצלחה, ותזכרו שבמידה ואתם מעוניינים, SEOMaster בונה אתרים לחברות B2B ו-B2C כבר שנים רבות. כמו-כן, SEOMaster בונה אתרים גם ללקוחות יותר קטנים שצריכים פתרונות מקצועיים ואנחנו נשמח לתת לכם שרות. כל מה שנשאר זה ליצור קשר...