בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

איך בוחנים מערכת ניהול תוכן לאתר?


 אנשי מרקום רבים נמצאים כיום (לקראת סיום השנה) בתהליך של בניית אתר חדש לחברה או בגישושים לקראת בניית אתר חדש. מערכת ניהול התוכן של האתר הינה אחד המרכיבים החשובים ביותר בבנייה והיא הגורם העיקרי שישפיע על השימוש היומיומי באתר.

מערכות ניהול התוכן מחולקות לשני סוגים:
1. מערכת ניהול תוכן – קוד פתוח (לדוגמא: ג'ומלה וורדפרס).
2. מערכת ניהול תוכן בפיתוח עצמי של החברה לבניית האתרים.

לכל אחד משני סוגי מערכות ניהול התוכן יש יתרונות וחסרונות. מערכות קוד פתוח הן בדרך כלל זולות יותר, אך לעומתן מערכות בפיתוח עצמי יכולות להיות "תפורות" ללקוח ופחות מסורבלות.

ובכן, לאיזה נקודות כדאי לשים לב כשבוחרים מערכת ניהול תוכן:

1. סוג האתר – אם אתם בונים אתר תדמיתי קטן יחסית עם דפי תוכן פשוטים (טקסט ומספר תמונות) ייתכן שמערכת קוד פתוח תהיה מתאימה. לדוגמא, מערכת וורדפרס מאפשרת להוסיף דפי תוכן פשוטים בצורה מהירה וקלה (כמו הבלוג של "מרקום"). לעומת זאת, אם באתר של החברה שלכם יהיה קטלוג מוצרים מפורט המכיל מנוע חיפוש מתקדם עם חיתוכים וטבלאות, אז דווקא הפתרון של מערכת ניהול תוכן בפיתוח עצמי יכול להתאים יותר. מערכת כזאת מאפשרת גמישות והתאמה לצרכים של כל לקוח.

2. עצמאות – מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח מאפשרות לכם לעבור מחברת בנייה אחת לשניה בצורה קלה יחסית. בצורה כזאת אתם לא "כבולים" לחברה שבנתה לכם את האתר. למרות זאת, לעיתים דווקא היתרון הוא חסרון. כאשר מערכת ניהול התוכן היא פיתוח עצמי של החברה שבנתה את האתר, היא בדרך כלל מחוייבת יותר לכם ותפעיל שרות לקוחות, כך שאתם לא הופכים להיות מתכנתים אלא רק משתמשים.

3. דינמיות – במערכת ניהול תוכן בקוד פתוח אתם יכולים להוסיף תוספות בחינם, כגון גלריות של תמונות, סליידרים וכו'. לעומת זאת, במערכת בפיתוח עצמי יש צורך לשלם לחברה שבנתה כדי שתבנה ותוסיף את הפיצ'רים הדרושים (ייתכן שהפיצ'רים שיבנו במיוחד בשבילכם יהיו מותאמים יותר לצרכים שלכם מאשר פיצ'רים מוכנים).

4. אבטחה – מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח יכולות להכיל פרצות אבטחה רבות (הוספה של ערכות עיצוב, פלאגינים וכו', שלא פותחו במיוחד בשביל הלקוח, היא פתח לפריצות רבות לאתרים מדי יום ברחבי העולם). למרות זאת, גם במערכות שפותחו באופן עצמאי יכולות להיות פרצות אבטחה ולכן חשוב שהמערכות יבנו נכון.

לסיכום, ניסיתי להציג במספר נקודות את ההבדלים בין שני סוגי מערכות ניהול התוכן, חשוב שתהיו מודעים ליתרונות ולחסרונות של כל סוג כדי שתבחרו את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם. בהצלחה.