בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

10 טיפים לבחירת מקדם אתרים


 תחום קידום האתרים הפך בשנים האחרונות, ממצב של מספר בודד של מקדמי אתרים מקצועיים, לשוק כמעט רווי שמכיל מקדמי אתרים רבים ברמות שונות.

כשתחום קידום האתרים בגוגל החל לתפוס תאוצה גם בישראל ויותר ויותר חברות הבינו שזה לא מספיק לבנות אתר אלא צריך גם לשווקו, בחרו חברות בניית אתרים רבות להציע שירותים של קידום אתרים ללקוחותיהם. כיום, המודעות לקידום מתחילה בדרך כלל עוד בשלב בחירת החברה לבניית אתרים וחשוב לכם, הלקוחות, לבחון היטב את התוצרים שאתם מקבלים.
על מנת לפשט את הבחירה אני אתן מספר טיפים לבחירת מקדם אתרים בגוגל:
  1. האם מקדם האתרים הוא בעצם אחד מעובדי החברה שבונה את האתר? בדרך כלל האוריינטציה של האנשים הללו היא יותר טכנולוגית ופחות שיווקית.
  2. למי שצריך קידום בחו"ל – האם מקדם האתר מתמחה רק בקידום בארץ או שיש לו ניסיון גם בקידום בחו"ל? ישנם הבדלים בין צורות הקידום בארץ ובחו"ל, כאשר בארץ מנוע החיפוש של גוגל יותר סלחן לצעדים מסויימים.
  3. האם מקדם האתרים מתחייב לתוצאות ספציפיות של מיקומים תוך זמן מוגדר. זו נורת אזהרה!! לא ניתן להעריך במדוייק את פעולות הקידום שהמתחרים יעשו ולכן קשה לקבל הערכה של זמן, מכיוון שקידום טוב הוא תהליך מתמשך ואיטי (דפוס קידום נורמלי ולא דפוס מהיר מדי) .
  4. יש חשיבות רבה לניסיון של המקדם. מקדמי אתרים מקצועיים מקדמים בשיטות מתקדמות שהם פיתחו במהלך השנים ולא רק על ידי שינון של חומרים שהם קראו בפורומים או בספרים.
  5. צריך לבחון האם מקדם האתרים מבין אסטרטגיה שיווקית ושיווק במדיות אחרות ולכן יכול לתת מעטפת רחבה יותר.
  6. צריך לבחון האם מקדם האתר יכול להבין מונחים מקצועיים של הלקוח שהוא מקדם. לדוגמא קידום של חברה תעשייתית מצריך יכולת להבין תהליכים טכנולוגיים של החברה.
  7. חשוב לבדוק מה מקדם האתרים יעשה לאחר שיסתיים התהליך המוסכם של הקידום (שלא יוריד לינקים שהוא הוסיף במהלך הקידום).
  8. צריך לבדוק האם מקדם האתרים לא מקדם מתחרה שלכם, מכיוון שייתכן שיהיה לו ניגוד אינטרסים (מי הוא יעדיף שיהיה ראשון לקוח א' או לקוח ב' על אותה מילת מפתח) .
  9. האם מקדם האתרים משדר נוחות. יש חשיבות רבה לאינטראקציה שלכם למקדם האתרים. האם מקדם האתרים מגיע בגישה מתנשאת או שהוא בגישה מקשיבה ומייעצת.
  10. שימו לב למחירים, מחיר נמוך מדי או להיטות יתר לביצוע העבודה (תוך גישה מתנשאת שהוא בטוח שיוכל לקדם לכם את האתר בלי בעיה) היא נורת אזהרה. צניעות לא פגעה מעולם באף אחד.