מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

אבחון קידום אתרים פסול


בזמן האחרון אנחנו נתקלים יותר ויותר בפעולות קידום אתרים פסולות שמתבצעות על ידי חברות קידום אתרים שמתיימרות להיות מקצועניות. אותן חברות מנצלות את העובדה שרוב הלקוחות לא בקיאים בתחום קידום אתרים וניזונים לא אחת ממידע ממקורות לא מהימנים.

בשוק הישראלי קיימים מספר מועט של מקצוענים בעלי רקע של מספר שנים בקידום אתרים ועוד מספר עשרות מקדמים שנמצאים בתחילת דרכם.

במידה ובחרתם במקדם אתרים שמשתמש בשיטות פסולות, אתם יכולים לגרום לעצמכם נזק לטווח ארוך, גם אם גוגל עדיין לא העניש את האתר שלכם ולא זיהה את הפעולות שנועדו "לעבוד עליו". מכיוון שההתקשרות עם מקדם האתר נמשכת בדרך כלל תקופה ארוכה של חצי שנה ומעלה, יש קושי לזהות בתחילת התהליך האם את עומדים מול מקצוען או חובבן.

באופן כללי, פעולות קידום האתרים מחולקות לפעולות בתוך האתר כגון: אופטימיזציה והוספת תכנים ופעולות מחוץ לאתר של הוספת קישורים איכותיים נכנסים. בתקופה שבה מקדם האתר פועל הוא יכול לבצע פעולות נסתרות שעוברות על התקנון של גוגל ונחשבות לפעולות לא אתיות (המונח המקצועי הוא קידום "כובע שחור") כגון הוספת מילות מפתח באופן פיקטיבי כטקסט הכתוב בצבע רקע האתר, הוספת קישורים לעמודים נסתרים שנועדו להזין את מנועי החיפוש במאות מופעים של מילות המפתח ועוד. רוב הלקוחות לא יצליחו לזהות פעולות כאלו.
כמו-כן, מקדם האתר יוכל לבצע תהליך של החלפת קישורים הדדית שתוסיף לאתרכם קישורים יוצאים לאתרים בנושאים שונים שימשיכו לשכון באתר זמן רב גם לאחר שמקדם האתר יצא מהתמונה. חשוב מאד שהקישורים לאתרים האחרים שיופיעו באתר שלכם יהיו איכותיים ושהם לא משתמשים בשיטות פסולות, מכיוון שפסילה אפשרית של גוגל לאחד האתרים הללו יגרמו לכך שאתם מקשרים לאתר שמוגדר "שכונה רעה", דבר שיכול לפגוע בדירוג של אתרכם באופן משמעותי.

עכשיו, בואו נחשוב ביחד על היום שאחרי ובמקרה שלנו על היום שבו מסתיימת ההתקשרות עם מקדם האתר. ללא קשר למיקום אתרכם בגוגל, ייתכן מצב שבו גוגל יזהה שיטות פסולות או קישור ל"שכונה רעה" ויחליט להעניש את האתר שלכם ויום אחד הוא יעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש או שימוקם במקומות לא ריאלים אי-שם במעמקי התוצאות. אפשרות נוספת היא שלא תהיו מרוצים מהתוצאות שהושגו וכאשר תיפנו למיקצוען אמיתי אתם תציבו אותו בפני דילמה:
מצד אחד, במידה וגוגל לא העניש עדיין את האתר ומיקם את האתר במקומות יחסית גבוהים, אבל לא מספיק טובים (לדוגמא בעמוד השני), אז הסרה של השיטות הפסולות תוריד בדרך כלל את האתר בעשרות מקומות מהמיקום העכשווי. מצד שני, במידה והוא לא יסיר אותם, אז למעשה הוא עוסק בקידום אתר שמכיל שיטות פסולות גם שלא באשמתו. מצב כזה משנה את האיזון של דירוג האתר באופן מלאכותי ולכן הפעולות שהוא רגיל לעשות מהידע המקצועי שלו, לא יקבלו את העוצמה המתאימה ומדובר בתהליך קידום מאד בעייתי שיכול להיפסל בכל רגע.

לסיכום, אנחנו ממליצים לכם לבחון טוב-טוב את ההחלטה על מקדם האתרים שבו אתם בוחרים. אין כלל אצבע כיצד לבחור מקדם טוב, אבל חשוב להיות מודעים לנקודות התורפה שיאפשרו לכם לשאול את השאלות הנכונות ולחקור קצת את אמינות התשובות.