מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

יחסי לקוח - מקדם אתרים


אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים הוא שיתוף הפעולה בין הלקוח לבין מקדם האתר. מכיוון שלרוב קיים פער בין ידיעותיו של הלקוח בתחום קידום אתרים לבין הגורם המקצועי שמקדם, התהליך נידון לכישלון במידה ולא יהיה שיתוף פעולה מלא.

תהליך קידום אתרים הוא תהליך ארוך ופעולות רבות במהלכו נעשות מאחורי הקלעים. כתוצאה מכך, קשה למקדם האתר ל"שווק" את הפעולות שהוא מבצע ולהסביר את הסיבה שהתוצאות אינן מיידיות. לדעתי, המרכיב של משך התהליך הוא הקשה ביותר להסבר ולהבנה מצד הלקוח.

נקודה נוספת, שקשורה לראשונה היא, תכיפות שינוי התוצאות. יכול לעבור חודש, ללא כל שינוי נראה לעין ולעומתו חודש שבו מילת המפתח תקפוץ עשרות דירוגים במעלה התוצאות.

מכיוון שגוגל משנה את דרכי פעולתו מעת לעת ומכיוון שפרמטרים רבים עדיין אינם ידועים לציבור אלא מתבססים על ספקולציות וניסוי וטעיה, קשה להתחייב על מיקום. מנקודת ראות של הלקוח, שרגיל בדרך כלל לעבודה עם ספקים רבים, קשה לו להבין שמוכרים לו שרות ללא התחייבות. הדבר מאד ייחודי בכל התחום העיסקי.

גודל האתר הוא מרכיב משמעותי בתפיסה של גוגל לרלבנטיות של אתר במילת מפתח מסויימת. כאשר אתר מורכב מ-5 עמודים לא משתנים, החוזק שלו נמוך מאתר המכיל 100 עמודים. לכן, חשוב ללקוח להבין את הנחיצות של הוספת טקסטים רלבנטים ולהיות ערוך לכך. הדבר מצריך לעיתים שימוש בכותבי טקסטים מקצועיים ומומחי כתיבה שיווקית.

ולסיום, הלקוח חייב להיות פתוח לשינויים באתר ולעזור למקדם. פעמים רבות פונים אלינו אנשים, שבנו אתרים בכל מיני חברות, שלא התייחסו כלל בבניה לתחום קידום האתרים. כתוצאה מכך, ניתן לראות קישורים וטקסטים בתמונות, אתרי פלאש, עומס של קוד וכו', שמצריכים שינויים מרחיקי לכת על מנת לבצע אופטימיזציה של האתר. קידום אתרים אינו קסם ולכל אתר יש להתאים את דרך הקידום שלו ולהשקיע בו מאמצים שונים (כתוצאה מכך אין גם דבר כזה הצעת מחיר סטנדרטית לקידום אתרים), במידה והלקוח לא יסכים לשינויים ויעזור לבצעם, התהליך לא יצליח. כמו-כן, הלקוח צריך להבין את חשיבות הוספת התוכן הדינמי באופן מתמשך. במידה ולאחר תהליך הקידום לא יעודכנו תכנים, הדירוג עשוי לרדת.
שיתוף הפעולה הינו הכרחי והוא זה שיביא בסופו של תהליך להצלחה.