מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

טיפים לבחירת מקדמי אתרים


תחום קידום אתרים הינו תחום חם ומתפתח שמשלב חברות ואנשים מתחומים שונים, החל מחברות שיווק, בניית אתרים, ייעוץ, טכנולוגיה ועוד. מכיוון שהעוסקים בתחום מגיעים מרקעים שונים ומגוונים, ניתן למצוא הבדלים בגישות כלפי הפעולות שיש לבצע על מנת לקדם את אתר הלקוח.

ננסה לסווג את המקדמים למספר סוגים:

  1. חברות בניית אתרים, שמספקות שרותי קידום אתרים ללקוחות. לרוב מדובר בחברות שעוסקות בבניית אתרים ומספקות שרותי קידום אתרים כחלק מצורך ודרישה של לקוחות, שמגיעים להבנה שתחום קידום האתרים בגוגל הוא הכרחי על מנת להפיק את המקסימום מהאתר.

  2. חברות תוכנה טכנולוגיות, שמספקות שרותי קידום אתרים בדגש על גישות טכנולוגיות. החברות הללו יתמקדו בדרך כלל יותר בפעולות טכניות עם התמקדות ב"הזנת הרובוטים" של גוגל בפרמטרים המבוקשים לפי ניתוח האלוגריתמים לדעתם ופחות בראייה שיווקית.

  3. אנשי שיווק - רואים באתר כלי שיווקי שיש לתפעלו. לדוגמא, ניתוב גולשים והנעה לפעולה. פחות יתמקדו בצד הטכנולוגי של תהליך הקידום.

  4. אנשי אינטרנט וקידום אתרים וותיקים - מלווים את האינטרנט החל מהקמתו. בדרך כלל בקיאים במגוון רחב של תחומים, החל משפות תכנות, שימוש בכלי שיווק כגון AdWords, שימוש ב-AdSense ובעלי ידע בקידום אתרים שנובע מניסוי וטעיה של שנים. לא תמיד יהיו בקיאים בצד "האקדמי" של תהליכי השיווק, אך בדרך כלל ידעו להשתמש במרכיב הניסיון והידע הנצבר.
מכיוון, שכפי שהצגנו, מקדמי האתרים מגיעים מתחומים שונים ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משל עצמו, חשוב לכם כלקוחות לדעת להפיק את המקסימום בפעולה עם מקדמי האתרים ולנסות לשלב ולהשלים את התהליך באנשי מקצוע רלבנטיים. אנשי המקצוע הרלבנטים הם לדוגמא: אנשי תוכן וקופירייטרים, יועצי שיווק, יועצי אינטרנט וכו'. למרות זאת, חשוב לכם להקפיד על סינרגיה של כל הגורמים בתהליך, כאשר מומלץ לתת למקדם האתרים להוביל את המושכות. מקדם האתרים הוא הדמות הדומיננטית ובעלת הניסיון הרב והגדול ביותר בפעולות שיש לבצע כדי לקדם את האתר למקומות גבוהים בגוגל.
ב-SEOMaster נתקלנו כבר במקרים שריבוי אנשי מקצוע גרם לסרבול התהליך ולמאבקי כוחות בין הגורמים העוסקים בדבר. ולעומת זאת, במקרים שבהם חוסר בפונקציות בסיסיות כגון כותבי תכנים או חוסר ברצון מצד הלקוח להשקיע בכתיבת תכנים, שיכלו לגרום לכשלון תהליך הקידום.
חשוב לסיים בנימה אופטימית ולכן, תבחנו היטב את הגורמים העוסקים בקידום האתר, מכיוון שהרכב מנצח ידע להפיק מאתרכם יותר ממה שאפילו ציפיתם.