יועץ אינטרנט

יועץ אינטרנט


אם אתם נמצאים בחברה או בעסק ומרגישים שאתם לא מפיקים מהאינטרנט את המירב אז תדעו שאתם לא לבד. רוב החברות בארץ ואני בטוח שגם בעולם, יודעות לנצל את האינטרנט ברמה מסויימת (שנובעת לרוב מידע כללי או ניסיון מסויים בתחום של האינטרנט למספר עובדים בחברה) אבל חסר להם את הפונקציה האינטרנטית המקצועית בתוך החברה.
המטרה שלי במאמר הזה היא לשים את הדברים על השולחן. זה אולי לא פוליטיקלי קורקט ואולי קצת בוטה, אבל מה לעשות, זה נכון.

בואו ניקח לדוגמא חברה תעשייתית בינונית. בדרך כלל יש לה סמנכ"ל מכירות (שמתרוצץ בעולם), איש או אשת מרקום, שאחראים על הפעולות השיווקיות של החברה, יש לה מן הסתם אדמיניסטרטור, שאחראי על רשת המחשבים של החברה ואף ייתכן שאיש IT או מערכות מידע ולעיתים עוד פונקציות נוספות (תלוי בעיקר בגודל החברה ובאופיה), שאולי יכולות להיות קשורות לאינטרנט, כגון מעצבים, מתכנתים, כותבי תוכן וכו'. אבל מה לעשות, בדרך כלל אין לה איש אינטרנט מקצועי או WEBMASTER במשרה מלאה.

מכיוון שאני מלווה את תחום האינטרנט כמעט מראשיתו (למעלה מ-12 שנה) אני יכול לבחון את תחום האינטרנט במימד של זמן. אין ספק, שלפני 10 שנים הידע של העובדים בחברה על האינטרנט היה הרבה יותר נמוך מהיום. כיום, לכל החברות יש אתר, העובדים נמצאים ב-FACEBOOK, אימיילים זה כלי עבודה הכרחי ומוכר ומושגים כגון: קידום אתרים בגוגל, קישורים ממומנים, ניוזלטרים ורשימות תפוצה וכו' ידועים לאנשים רבים. אבל הבעיה היא, שלרוב הם מכירים את המושגים ולא מעבר לכך, ואין למעשה בחברה אף גורם אינטרנטי מקצועי בעל ניסיון, שיכול לייעץ למקבלי ההחלטות בתחומי האינטרנט.

אני נמצא בהרבה חברות ומכיר את הדינמיקה הפנימית. בדרך כלל מי שבכיר יותר, או זה שצועק יותר חזק ומדבר בבטחון הוא ה"מבין" באינטרנט. ולפעמים זה פשוט, אחד העובדים שייתכן שעשה איזה השתלמות של 3 שעות ברוטו במכון הייצוא, אולי הוא בנה פעם אתר, אולי הוא פתח חשבון ADWORDS בעצמו או שהוא פשוט נמצא הרבה באינטרנט וגולש הרבה באינטרנט ולכן הוא מבין. אבל זה לא מספיק.

האינטרנט הוא עצום ומתפתח. גם היום, לאחר כל כך הרבה שנים בתחום, אני לומד המון ומתעדכן מדי יום. ישנם טרנדים, יש פיתוחים חדשים, יש שינויים ועדכונים של גוגל, שהופכים מחדש את צורות העבודה והחשיבה של מקדמי האתרים ויש כל כך הרבה צורות שיווק באינטרנט, שפשוט לא ניתן להתמקצע בכולם. אבל עם יד על הלב, אין לכם מושג כמה יועץ אינטרנט מקצועי חיצוני יוכל לתרום לחברה שלכם. יועץ אינטרנט טוב, ייתן לכם יד ויוביל אתכם קדימה. ואני אגלה לכם סוד, אין בארץ הרבה יועצי אינטרנט מקצועיים וטובים.

עכשיו, אני רוצה לתת לכם דוגמא על ידי תאור של פעילות שאני מבצע באחת מהחברות שהינה לקוח שלי (שאני כמובן יכול ואשמח לבצע בחברתכם). התהליך התחיל בפגישה עם גורמי המפתח שקשורים לשיווק בחברה. לאחר הגדרת מטרות התהליך, בחינת קהלי יעד, פעילויות נוכחיות ועוד, התחלתי בפגישות עבודה עם צוותים בחטיבות השונות בחברה.
אין לכם מושג, כמה נוכחות בתוך החברה ושיחות עם האנשים השונים בחטיבות תורמת להצלחת התהליך. התהליך הוא דינמי, זה לא שטאנץ של תוכנית פעולה אחידה של אחד, שתיים, שלוש. אני מקשיב לעובדים ומייעץ למקבלי ההחלטות על הפתרונות הנכונים. ועכשיו הגיע החלק החשוב-
אני יוזם ולא נגרר!! אני מניע את העובדים ומשמש כאינטגרטור, תוך כדי אני מפיק פיזית את מוצרי השיווק (ניוזלטרים, וובינארים, קמפיינים ועוד). וכמובן, פגישות ניתוח ואסטרטגיה שבהם עוברים על הסטטיסטיקה ובוחנים הצלחה ושיפור.

זה בעצם הבסיס להצלחה והסיבה שהרבה חברות אחרות כושלות. כדי להצליח צריך שילוב של מספר גורמים:

  • מקצועיות, ניסיון וידע של יועץ האינטרנט.
  • שיתוף פעולה של החברה עם היועץ (זה מאד חשוב, לא מדובר בשגר ושכח אלא בתהליך ודרך שהולכים ביחד).
  • פתיחות ושקיפות - צריך לתת לגורמים בחברה עצות בגובה העיניים.
  • יועץ האינטרנט צריך ליזום ולהוביל ולא להגרר. זאת הנקודה שהרבה יועצים או חברות אינטרנט שמספקות שרותים כושלים בה. הם מחכים שהלקוח יעלה רעיונות ואז הם יגיבו ויבצעו, אבל למעשה הצורה הנכונה היא שהגורם האינטרנטי המקצועי הוא זה שצריך לתת את מירב הרעיונות ולגרום להפקתם.
בהצלחה,

SEOMASTER